استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب

به برترين پايگاه خبري سئو جهان خوش آمديد.

استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب

۱۱ بازديد

استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب

اگر شما يك كسب و كار B2B هستيد و مي خواهيد با افزودن محصولات جديد به سبد موجود خود، كسب و كار خود را توسعه دهيد، اين مقاله و ساير مقالات مرتبط به شما كمك خواهد كرد. آنها توضيح مي دهند كه چگونه يك استراتژي بازاريابي 4P مي تواند به شما كمك كند تا يك …

استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب https://hillbilly.ir/استراتژي-بازاريابي-4p-نحوه-انتخاب-محصو/ https://hillbilly.ir/استراتژي-بازاريابي-4p-نحوه-انتخاب-محصو/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Sun, 21 Nov 2021 05:30:01 0000 طراحي و سئو وب سايت https://hillbilly.ir/?p=18305

استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب

اگر شما يك كسب و كار B2B هستيد و مي خواهيد با افزودن محصولات جديد به سبد موجود خود، كسب و كار خود را توسعه دهيد، اين مقاله و ساير مقالات مرتبط به شما كمك خواهد كرد. آنها توضيح مي دهند كه چگونه يك استراتژي بازاريابي 4P مي تواند به شما كمك كند تا يك …

استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب

اگر شما يك كسب و كار B2B هستيد و مي خواهيد با افزودن محصولات جديد به سبد موجود خود، كسب و كار خود را توسعه دهيد، اين مقاله و ساير مقالات مرتبط به شما كمك خواهد كرد. آنها توضيح مي دهند كه چگونه يك استراتژي بازاريابي 4P مي تواند به شما كمك كند تا يك برنامه “توليد محصول” موثر براي بازار انتخابي خود تهيه كنيد.

استراتژي بازاريابي مبتني بر بازاريابي 4P به چهار حوزه اصلي بازاريابي و فروش مي‌پردازد كه بايد هنگام توليد طرح راه‌اندازي محصول خود در نظر بگيريد:

1. محصول. چگونه محصول مناسبي را براي فروش انتخاب كنيم؟

2. مكان. مشتريان از كجا پيدا خواهند كرد كه آن را خريداري كنند؟

3. برخيز. چگونه محصول خود را «بسته بندي» و تبليغ كنيم؟

4. قيمت. چگونه يك قيمت فروش قابل قبول و سودآور انتخاب كنيم؟

من قصد ندارم در اين مقاله به تمام 4P ها بپردازم. من در درجه اول بر ارائه مشاوره و راهنمايي در مورد “چگونگي انتخاب محصول مناسب براي فروش” تمركز خواهم كرد.

محصول مناسب را انتخاب كنيد

اگر در حال حاضر يك كسب و كار موفق B2B داريد يا مي خواهيد به سرعت رشد كنيد، مهم است كه بتوانيد ارزيابي كنيد كه آيا محصول جديد شما با سبد فعلي شما مطابقت دارد و آيا با الزامات بازار شما مطابقت دارد يا خير.

نگاه كردن به محصولات خود در دنياي بازاريابي 4P يك راه عالي براي انجام اين كار است. من سال‌هاست كه هنگام عرضه محصولات جديد از استراتژي بازاريابي 4P استفاده مي‌كنم. به راحتي بدست مي آيد و در صورت استفاده صحيح بسيار موثر است.

براي اطمينان از ارائه محصول مناسب به بازار، بايد بتوانيد به سوالات زير پاسخ دهيد:

– آيا محصول در بازار شما به فروش مي رسد؟

– ميشه فروخت؟

– چه مهارت و تجربه اي براي فروش آن لازم است؟

آيا محصول در بازار شما به فروش مي رسد؟

اگر به خريد محصول جديدي از شركت ديگري فكر مي كنيد، ابتدا تحقيق كنيد تا ببينيد آيا محصول سابقه بازاريابي خوبي دارد و آيا مشتريان فعلي شما احتمالاً آن را خريداري مي كنند؟

اگر محصول در جاي ديگري با موفقيت فروخته نمي شود يا به طور ايمن به شركتي فروخته مي شود كه مشخصات شركتي متفاوت از شما دارد، بايد يك ارزيابي واقع بينانه از هزينه هاي فروش و بازاريابي انجام دهيد.اضافاتي كه ممكن است قبل از محصول جديد شما رخ دهد. مي تواند به يك مزيت تبديل شود شما بايد يك “تحقيق مذاكره” با مشتريان فعلي خود انجام دهيد تا ببينيد آيا آنها محصول جديد شما را خواهند خريد يا خير. اگر اشتباه مي كنند، بايد دليل آن را درك كنيد. (اگر مشتريان بخش بازار شما به شما مي گويند كه ممكن است محصول جديد شما را نخرند، ممكن است لازم باشد با ساير مخاطبين داخل همان شركت صحبت كنيد يا به شركت هايي در بخش هاي مختلف بازار نزديك شويد).

ميشه فروخت؟

فهرستي از تمام كارهايي كه بايد براي فروش و بازاريابي محصول خود انجام دهيد تهيه كنيد. از اين ليست براي ايجاد نموداري از پيش بيني فروش، ارزش فروش و مديريت خود استفاده كنيد و آن را با پيش بيني فروش محصولات جديد مقايسه كنيد. از يك ماشين حساب ساده استفاده كنيد تا ببينيد چقدر طول مي كشد تا محصول شما سودآور باشد.

گاهي اوقات فروش يك محصول حتي اگر سودي نداشته باشد منطقي است! اگر محصول جديد شما كاملاً مكمل محصولات موجود در مجموعه شما باشد و بتوان از آن براي افزايش فروش آن محصولات استفاده كرد، ممكن است همچنان ارزش فروش داشته باشد. ممكن است در نهايت به يك مزيت براي او تبديل شود، يا زمينه را براي محصول مشابهي كه ممكن است مفيد باشد (مثلاً محصولي كه در حال كشت آن هستيد) آماده كند.

تمام جنبه هاي ذكر شده در تحقيقات قبلي خود را در نظر بگيريد و فراموش نكنيد كه هزينه تخميني تلاش و زماني را كه براي حمل و نقل و فروش محصول جديد شما و/يا همكارانتان نياز دارد را درج كنيد.

براي فروش آن به چه مهارت و تجربه اي نياز داريد؟

اگر محصول شما يك نوع محصول بسيار متفاوت از محصولاتي است كه در حال حاضر مي فروشيد، بايد براي فروش و بازاريابي خود كمك بيشتري دريافت كنيد (كارمندان يا منابع خريداري شده). در غير اين صورت مي توانيد با خريد خدمات مشاوره اي و آموزش، دانش و مهارت لازم براي فروش و بازاريابي محصولات خود را به دست آوريد.

هر كدام از اين دو گزينه را انتخاب كنيد، تا زماني كه دانش و مهارت مناسب را نداشته باشيد، نمي توانيد به مشتريان خود كمك كنيد تا بفهمند محصول براي آنها چه كاري انجام مي دهد. همچنين زماني كه تصميم به خريد آن مي گيريد، نمي توانيد از آنها به خوبي حمايت كنيد.

ارزش ارزيابي استراتژي كسب و كار 4P

دليل مهم بودن اولين گام استراتژي بازاريابي 4P اين است كه به شما كمك كند محصولي را كه ممكن است سودآور نباشد را رد كنيد و اطلاعاتي را در اختيار شما قرار دهد كه بتوانيد از آنها براي انتخاب محصولات ديگري كه مكمل هستند استفاده كنيد. بهتر است همان فاصله را در پورتفوليوي خود داشته باشيد.

ممكن است علاوه بر مواردي كه در بالا به آنها اشاره كرديم، سؤالات ديگري نيز وجود داشته باشد كه نياز به دريافت پاسخ آنها داشته باشيد، اما اگر بتوانيد به سه سؤال اصلي من پاسخ كامل و رضايت بخشي ارائه دهيد، مي توانيد به جلو حركت كنيد و شروع به كار بر روي P هاي ديگر خود كنيد. استراتژي بازاريابي 4P. .

اميدوارم روشن باشد كه تحقيقات عميق در اين مرحله واقعاً مورد نياز است. اگر محصول جديد هيجان انگيزي كه مي خواهيد در اسرع وقت شروع كنيد، «غرق» شده ايد، تصميم به انجام اين تحقيق بسيار آسان است. اما به خاطر داشته باشيد كه هر محصول جديدي كه دريافت كنيد، حواس شما را از تجارت و ساير فروش هاي عمده منحرف مي كند.

اگر محصول جديد شما بلافاصله پس از عرضه در بازار شروع به فروش خوب كند، به نظر مي رسد ارزش تمام تلاش شما را دارد. به زودي مي توانيد روي منابع اضافي سرمايه گذاري كنيد و به افزايش فروش محصول جديد خود كمك كنيد. با اين حال، اگر محصول جديد شما مفيد نباشد يا فقط سود كمي را به همراه داشته باشد، زمان و هزينه زيادي را صرف فروش و بازاريابي محصول فعلي خود خواهيد كرد.

به طور خلاصه، يك استراتژي بازاريابي 4P به شما كمك مي كند تا يك برنامه دقيق و محكم براي راه اندازي محصول جديد خود ايجاد كنيد و همچنين به شما كمك مي كند تا احساس كنيد كه محصولات مناسب براي اطمينان از موفقيت آن طرح داريد.

https://hillbilly.ir/استراتژي-بازاريابي-4p-نحوه-انتخاب-محصو/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.