دستاوردهاي رزمايش مشترك رزمندگان مقاومت در غزه چه بود

به برترين پايگاه خبري سئو جهان خوش آمديد.

دستاوردهاي رزمايش مشترك رزمندگان مقاومت در غزه چه بود

۲۲ بازديد

به گزارش خبرگزاري آنلاين مجله زنده خبري ، حسين محمدي اصل ، تحليلگر حوادث غرب آسيا و شمال آفريقا ، در يادداشتي به گروه سياست بين الملل و سياست خارجي خبرگزاري آنلاين مجله زنده خبري نوشت: «هفته گذشته موجي از ناآرامي ها در فلسطين اشغالي حاكم شد. مقامات صهيونيستي سناريوي احتمالي نبرد با نيروهاي جديد …

دستاوردهاي رزمايش مشترك رزمندگان مقاومت در غزه چه بود https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهاي-رزمايش-مشترك-رزمندگان-مقا/ https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهاي-رزمايش-مشترك-رزمندگان-مقا/#respond مجله زنده خبري Sat, 02 Jan 2021 09:12:16 0000 بين المللي https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهاي-رزمايش-مشترك-رزمندگان-مقا/ به گزارش خبرگزاري آنلاين مجله زنده خبري ، حسين محمدي اصل ، تحليلگر حوادث غرب آسيا و شمال آفريقا ، در يادداشتي به گروه سياست بين الملل و سياست خارجي خبرگزاري آنلاين مجله زنده خبري نوشت: «هفته گذشته موجي از ناآرامي ها در فلسطين اشغالي حاكم شد. مقامات صهيونيستي سناريوي احتمالي نبرد با نيروهاي جديد …

به گزارش خبرگزاري آنلاين مجله زنده خبري ، حسين محمدي اصل ، تحليلگر حوادث غرب آسيا و شمال آفريقا ، در يادداشتي به گروه سياست بين الملل و سياست خارجي خبرگزاري آنلاين مجله زنده خبري نوشت: «هفته گذشته موجي از ناآرامي ها در فلسطين اشغالي حاكم شد. مقامات صهيونيستي سناريوي احتمالي نبرد با نيروهاي جديد مقاومت اسلامي فلسطين در نوار غزه را ديدند. تمريني با ابعاد واقعي و الگويي مطابق با جنگ واقعي كه دشمن فرضي آن سربازان تحت فرماندهي تل آويو بودند. تعاليم الركن الشديد در آستانه اولين سالگرد شهادت فرمانده مقاومت اسلامي سپهبد حاج حاج قاسم سليماني به مدت سه روز در نوار غزه با حمايت دولت و ملت فلسطين در رسانه هاي جهان اسلام و جهان پخش شد. . اين بار ديگر بازيگران در پي ترور كاسم سليماني با دور جديدي از وقايع جهان با رژيم اسرائيل روبرو شده اند.

رزمايش الركن الشديد (قلعه) كه توسط سوره مباركه هود به نام آيه 80 نامگذاري شده است ، از روز دوشنبه هفته گذشته توسط 12 گروه از نيروهاي مقاومت اسلامي در نوار غزه آغاز شد و در روز چهارشنبه (31 دسامبر) پايان يافت.

تجزيه و تحليل ابعاد مختلف اين تمرين از اهميت بالايي برخوردار است. واقعه مهمي كه رشد قدرت نظامي فلسطين و ارتباط اين نيروي نظامي با اراده ملت براي مبارزه با صهيونيسم را نشان داد. اين بار ، در اين تمرين ، براي اولين بار ، همه مبارزان ، از همه گروه هاي مقاومت ، بيرون آمدند و اهداف فرضي را هدايت كردند.

وحدت مقاومت فلسطين در برابر صهيونيسم

يكي از اهداف اصلي اين تمرين نشان دادن وحدت گروههاي مقاومت نظامي در فلسطين براي حمايت از حقوق ملت فلسطين است. آغاز اين دكترين ، سالها بعد ، غرب و صهيونيستها را پس از پراكندگي مقاومت و آزاديخواهان در فلسطين شوكه كرد ، زيرا آنها مدتها از پراكندگي نيروهاي مقاومت به عنوان امتياز استفاده مي كردند. البته ايده و تاريخچه فعاليت هاي تشكيل اتاق عمل و تشكيل اتحاد گروه هاي نظامي به جنگ در سال 2008 برمي گردد و پس از آن گروه هاي فلسطيني در محور مقاومت در برابر رژيم اسرائيل و تجاوزات رژيم صهيونيستي رايزني كردند و امروز نيز سالها بعد. بعدا ديديم كه چگونه اين ايده محقق شد. همزماني اين واقعه با روزهاي منتهي به سالروز شهادت سردار سليماني به معناي ارسال پيام روشني از مقاومت اسلامي به تلويويايي ها و همه غاصبان سرزمين هاي اشغالي است. مردم فلسطين در حال پيروزي در مسير خونين شهداي مقاومت هستند تا با پشتيباني قوي ، كه كلمه حقيقت است ، در برابر مهاجمان و اشغالگران بجنگند.

تشكيل ارتش مقاومت فلسطين در روز روشن

يكي از مهمترين پيام هاي رزمايش مقاومت در نوار غزه براي جهان ، به ويژه براي ايالات متحده و رژيم صهيونيستي در اسرائيل ، اين است كه پس از ارتفاعات مرز سوريه و اسرائيل ، اين بار نيروهاي مقاومت فلسطين در روز روشن با يكنواخت و تحت عنوان وحدت نيروهاي مقاومت آنها به صحنه آمده اند و اين بدان معناست كه ما شاهد ظهور ارتش در دفاع از سرزمين مظلوم و ملت فلسطين هستيم. اين بار نيروهاي مقاومت متحد به ميدان آمدند و از اين پس صهيونيست ها بايد مراقب باشند. آنها علاوه بر سلاح هاي سبك ، به استراتژي و بازدارندگي نيز دست يافته اند كه همگي توانايي مقاومت فلسطين در تشكيل ارتش مشترك ضد صهيونيستي در مرزهاي فلسطين اشغالي را نشان مي دهد. اين نكته حتي توسط تحليلگران صهيونيست نيز مورد تأكيد قرار گرفته است و معتقدند وحدت مقاومت معادلاتي را به ضرر اسرائيل ايجاد مي كند.

سلاح هاي مقاومت بازدارنده شدند

نيروهاي مقاومت اسلامي از قبل در موقعيت دفاعي قرار داشتند. يعني اگر صهيونيست ها حمله كنند ، سرانجام شاهد پرتاب موشك هاي دست ساز به سرزمين هاي اشغالي خواهيم بود ، اما امروز فلسطين به بركت تلاش شهيدان كاظم سليماني و عماد موگنيه تقريباً مسلح شده است. اكنون علاوه بر سلاح هاي سبك و چريكي ، راكت هاي دوش و اسلحه هاي سنگين و سبك نيز توجه اپراتورها و دوربين هاي آنها را به خود جلب كرده است. البته شليك متوالي موشك هاي زمين به هوا ، قدرت فزاينده مقاومت در فلسطين را نشان مي دهد. علاوه بر منطقه حفاظت شده ، نيروهاي غواص فلسطين در اجراي پروژه هاي استخراج دريايي و عمليات آبي خاكي نتيجه قابل قبولي گرفته اند. طبق فيلم هاي منتشر شده ، فلسطيني ها قبلاً ارتشي دارند كه توسط بهترين چريك ها آموزش ديده است. البته اين نيروها بسيار متفاوت هستند ، زيرا تجربه جنگ چريكي توسط نيروهاي مقاومت لبنان ، عراق و سوريه نيز به آموزش تجهيزات نظامي آنها كمك مي كند و در آينده ارتش بي قاعده غزه آتش بسيار بيشتري را به صهيونيست ها تحميل خواهد كرد ، زيرا ارتش اسرائيل به دليل استعداد خود سيستماتيك است. و با كمترين تجربه ، آنها بسيار ترسناك و در معرض جنگ چريكي هستند.

پهپادها يك قدم بالاتر از آسمان در سرزمين هاي اشغالي

شايد تصور چنين استعدادهاي خاصي براي صهيونيست ها در اين تمرين غيرقابل تصور بود. ورود هواپيماهاي بدون سرنشين به آسمان منطقه عملياتي و پوشش حركات منطقه از ديگر موارد تمايز است. اين پهپاد يك عامل بازدارنده مهم در معادلات عملياتي است ، كه قدرت و سرعت عمليات را چند برابر مي كند و سطح اشرافيت نيروهاي مقاومت را افزايش مي دهد ، بنابراين استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين عملياتي توسط نيروهاي متفقين نشان دهنده رشد سيستم اطلاعاتي براي عمليات آنها است. نبرد احتمالي با صهيونيست ها. بنابراين ، ما بايد واكنش صهيونيست ها و تجزيه و تحليل آنها را بعداً به دقت بررسي كنيم.

موشك ها به دريا شليك مي شوند و در حيفا منعكس مي شوند

عمليات مقاومت فلسطين در مناطق ساحلي و پرتاب موشك به دريا پيام روشني را به نتانياهو و نيروهايش ارسال كرد. ظهور و صعود مقاومت آغاز شد و اين عكسهاي نمادين در دريا نشان دهنده اراده شبكه مقاومت در نيروي دريايي و مبارزات مهم و مثر بود.

تحليلگران بر اين باورند كه انجام اين عمليات در نزديكي دريا و ساحل جنبه روانشناختي دارد و اين ادعا را تأييد مي كند كه صهيونيست ها حتي در دريا تحت تأثير مقاومت قرار خواهند گرفت. بنابراين ، آنها بايد مراقب رفتار مناطق خود باشند و صلح بين اعراب و رژيم صهيونيستي هرگز به امنيت آنها كمك نخواهد كرد ، بلكه باعث آسيب پذيري بيشتر كشورها مي شود. موشكها در هر پيروزي نقش بازدارندگي دارند و پرتابهاي مكرر موشكها در سرزمينهاي اشغالي ممكن است در آينده موج مهاجرت معكوس از سرزمينهاي اشغالي به خارج را تشديد كند.

وحدت دولت و مقاومت فلسطين

ما شاهد يك اتفاق جديد ديگر در اين تمرين بوديم. وحدت دولت فلسطين با نيروهاي مقاومت در انجام بهترين تمرين اين رزمايش كه توجه همگان را به خود جلب كرد. اين همدلي و همكاري به اين معني است كه در آينده شاهد افزايش همكاري ها و تقويت روابط سياسي در فلسطين ، براي حل مشكلات مردم در اين كشور و مبارزه با اشغالگران خواهيم بود. وزارت كشور و وزارت بهداشت تشكيلات خودگردان فلسطين براي اين رزمايش كمك ، آمبولانس و خدمات اورژانس ارائه دادند و با صدور بيانيه اي عمومي مردم را به حمايت از اين رويداد بزرگ دعوت كردند كه مورد استقبال مردم فلسطين قرار گرفت و شكلي همدلانه به خود گرفت. حياط در واقع ، فصل جديدي از همكاري و همكاري داخلي در اين كشور آغاز شده است و ما مي توانيم آموزه هاي الركنا الشديد را به عنوان يك نقطه عطف در انتقال به فلسطيني قوي تر و جديد ببينيم.

حماس به مقاومت فلسطين بازگشت

پس از مسئله سوريه ، بخشي از بدن حماس كه به دليل زاويه ديد در برخي از رويكردها از جريان اصلي مقاومت دور شد ، شاهد بازگشت حماس به عنوان برجسته ترين نيروي فلسطين در صفوف نيروها بود. ما مقاومت بوديم. همانطور كه در قسمت قبل اشاره شد ، اين وحدت و اين تمرين ، به دليل تقارن زمان با روزهاي شهادت سردار سليماني و ابومهدي المهندس ، چهره خاصي پيدا كرده و از حفاظت از وحدت جهان اسلام بهره مند خواهد شد.

حضور حماس در اين تمرين به معناي كاهش فاصله بين آنها و ايران خواهد بود و ما مي توانيم در آينده شاهد تشديد گفتگو بين ايران و فلسطين باشيم ، زيرا ايران نقطه اتصال كل زنجيره مقاومت در منطقه است.

مخالفت با طرح آشتي بين اعراب و رژيم اسرائيل

تاكنون حقوق مردم فلسطين علاوه بر تشكيلات خودگردان فلسطين توسط كشورهاي عربي در خليج فارس مورد آزار و اذيت قرار گرفته است و ما شاهد حمايت برخي از حاكمان عرب از مردم فلسطين بوده ايم اما تعهد شيوخ امارات و آل سعود به رژيم صهيونيستي. پرستش آنها از اراده ايالات متحده ، ابتدا سكوت در مورد معامله قرن ، سپس عادي سازي و تبليغ روابط آنها با تل آويو ، باعث افتخار جهان اسلام شد و اكثر گروه هاي مسلمان حاكمان فاسد عرب را رد كردند. مردم فلسطين با توجه به شرايط و خيانت همسايگان عرب خود ، ارزش هاي خود را كنار نگذاشتند و با تعاليم الركنا الشديد اعلام كردند كه ما مستقل هستيم و با تجاوزات صهيونيست ها مقابله خواهيم كرد و فصل جديدي براي آينده فلسطين تعيين شده است.

ركن الشديد يكي از معماهاي خروج آمريكا از منطقه غرب آسيا است

نتيجه تمرين الركن الشديد ممكن است يكي از عناصر معماي اخراج نيروهاي تروريستي آمريكايي از غرب آسيا و شمال آفريقا باشد. آمريكايي ها با ادامه حمايت از جنايات رژيم اسرائيل و همچنين پذيرش خيانت در معامله قرن و مظلوميت مردم فلسطين ، نشان داده اند كه هر جا نقشي بازي كنند فساد بازي مي كنند و زمينه را براي خونريزي و ترور فراهم مي كنند. ترورها ، حملات و ترورها بخشي از گفتمان آمريكايي ها است و امروز با تشكيل ارتش مقاومت در نوار غزه ، قول حضور آنها كمرنگ شده و تقابل با حضور آمريكا در غرب آسيا را مي توان جدي گرفت.

وخيم شدن امنيت رژيم صهيونيستي و مسئله 25 سال آينده

شايد پيشنهاد حذف رژيم غاصب اسرائيل طي دو دهه آينده ، كه در سال 1394 توسط فرمانده عالي نيروهاي مسلح ، آيت الله سيد علي خامنه اي مطرح شد ، بيشترين بار رواني را بر دوش رهبران صهيونيسم جهاني گذاشته است. به همين دليل آنها از داعش براي تضعيف ايران حمايت كردند ، اما مقاومت بر داعش پيروز شد و امروز سوريه قدرت خود را بازيابي مي كند. در عراق ، ما شاهد حمايت آنها از داعش بوديم كه شكست خورد. آنها حتي اعراب را در منطقه مستحكم كردند ، به طوري كه اردن و عربستان به گورستان اسلحه تبديل شدند و مشخص نيست كه آيا اين سلاح ها براي محافظت از اعراب استفاده مي شود يا براي محافظت از رژيم اسرائيل؟! سپس طرح عادي سازي روابط بين اعراب و رژيم صهيونيستي موضوع ديگري است كه شتابزدگي ترامپ و نتانياهو براي تقويت امنيت تل آويو را آشكار مي كند. البته هنوز از دستاوردهاي اين سازش عجولانه خبري نيست ، اما موفقيت اصلي آن براي تل آويو ممكن است تقويت اعتماد به نفس در زندگي در مناطق در معرض خطر باشد. اين آسيب پذيري نه تنها صهيونيست ها ، بلكه ناامني فزاينده رژيم اشغالگر قدس و متحدان آن را تحت تأثير قرار مي دهد ، زيرا نفرت مسلمانان از صهيونيست ها مي تواند حاكمان موذي عرب را تحت تأثير قرار دهد.

تمرين مشترك گروه هاي مقاومت در نوار غزه فصل جديدي از مقاومت ملت فلسطين در برابر اشغالگران صهيونيست را نشان مي دهد ، بنابراين بايد منتظر عواقب آن در آينده باشيم. البته صهيونيست ها در پاسخ به اين دكترين يا آموزه ديگري را اجرا مي كنند يا در آينده دوباره به غزه حمله مي كنند. 2 روز دريافت خواهيد كرد در هر صورت ، با توجه به بحران داخلي رژيم اسرائيل و مشكلات اقتصادي و فساد سياسي ، اين زمينه را براي زوال آنها فراهم مي كند و آسيب پذيرتر مي شوند.

انتهاي پيام


https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهاي-رزمايش-مشترك-رزمندگان-مقا/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.